Vandaag hebben we een speciale aflevering voor je, want naast onze vertrouwde colleges maken we ook een andere serie, genaamd: Op de Proef Gesteld. Hierin koppelen we twee ogenschijnlijk verschillende werelden aan elkaar: die van bekende youtubers en wetenschappers. Met vandaag: Youtuber Beautygloss in gesprek met communicatiewetenschapper Anne-Mette Hermans van Erasmus Universiteit Rotterdam. Beautygloss, ookwel Mascha genaamd, maakt al sinds 2007 video's voor een hele grote groep volgers. Maar hoeveel invloed heb je als influencer op je online publiek? Laat communicatiewetenschapper Anne-Mette Hermans hier nou precies onderzoek naar doen. Zij kijkt specifiek naar influencers die een cosmetische ingreep hebben laten doen, zoals botox en fillers. Zijn hun volgers dan ook eerder geneigd om het zelf ook te willen?
Today we have a special episode for you, because in addition to our familiar lectures, we are also making another series, called: Op de Proef Gesteld. Here we link two apparently different worlds: that of well-known YouTubers and scientists. With today: Youtuber Beautygloss in conversation with communication scientist Anne-Mette Hermans of Erasmus University Rotterdam. Beautygloss, also called Mascha, has been making videos for a very large group of followers since 2007. But how much influence do you have on your online audience as an influencer? Let communication scientist Anne-Mette Hermans research this exactly. She specifically looks at influencers who have had cosmetic surgery, such as botox and fillers. Are their followers more inclined to want it themselves?