Abstract
In dit artikel wordt een brede benadering van ethiek in het juridisch onderwijs
gepresenteerd, die gericht is op het ondersteunen van kritische reflectie en het
ontwikkelen van een moreel kompas. De mondelinge en dialogische toetsvormen
die daartoe zijn ontwikkeld aan Erasmus School of Law, kunnen andere vakken
tot voorbeeld dienen, daar zij zowel tegemoetkomen aan AI-gerelateerde
frauderisico’s als ook het begrip van het recht als argumentatiecultuur
ondersteunen en bevorderen.
gepresenteerd, die gericht is op het ondersteunen van kritische reflectie en het
ontwikkelen van een moreel kompas. De mondelinge en dialogische toetsvormen
die daartoe zijn ontwikkeld aan Erasmus School of Law, kunnen andere vakken
tot voorbeeld dienen, daar zij zowel tegemoetkomen aan AI-gerelateerde
frauderisico’s als ook het begrip van het recht als argumentatiecultuur
ondersteunen en bevorderen.
Original language | Dutch |
---|---|
Pages (from-to) | 790-794 |
Number of pages | 5 |
Journal | Ars Aequi |
Volume | 2024 |
Issue number | september |
Publication status | Published - Sept 2024 |