ChatGPT als katalysator voor meer authentieke toetsing: praktijkvoorbeelden uit het ethiekonderwijs

Research output: Contribution to journalArticleAcademic

26 Downloads (Pure)

Abstract

In dit artikel wordt een brede benadering van ethiek in het juridisch onderwijs
gepresenteerd, die gericht is op het ondersteunen van kritische reflectie en het
ontwikkelen van een moreel kompas. De mondelinge en dialogische toetsvormen
die daartoe zijn ontwikkeld aan Erasmus School of Law, kunnen andere vakken
tot voorbeeld dienen, daar zij zowel tegemoetkomen aan AI-gerelateerde
frauderisico’s als ook het begrip van het recht als argumentatiecultuur
ondersteunen en bevorderen.
Original languageDutch
Pages (from-to)790-794
Number of pages5
JournalArs Aequi
Volume2024
Issue numberseptember
Publication statusPublished - Sept 2024

Fingerprint

Dive into the research topics of 'ChatGPT als katalysator voor meer authentieke toetsing: praktijkvoorbeelden uit het ethiekonderwijs'. Together they form a unique fingerprint.

Cite this