Abstract
Het Handboek Corporate Governance heeft zich als hét standaardwerk voor goed bestuur en toezicht door vele tijdsgewrichten ontwikkeld. Na de coronacrisis en een tijd van nieuwe bedrijfsschandalen, maar ook in een periode van een groeiend bewustzijn van het belang van duurzaamheid en langetermijnwaardecreatie, is er nu deze zevende geheel herziene editie. De missie van bedrijven en instellingen staat weer centraal, commissarissen en bestuurders worden door externe autoriteiten ‘geschikt’ bevonden, de rol van de secretaris wordt belangrijker en aandeelhouders en belanghebbenden hebben meer invloed dan ooit. Wat betekent dit alles voor de governancemodellen die we hanteren, ons persoonlijk functioneren, risicobereidheid, compliance, de board dynamics? Die wezenlijke vragen worden in deze editie beantwoord. Aan de hand van het ‘nine box model’ wordt de lezer meegenomen naar de strategische, operationele, economische, juridische en gedragskundige aspecten van corporate governance. Dit boek helpt iedereen die te maken heeft met de onderwerpen governance, bestuur en toezicht de ontwikkelingen van binnenuit te begrijpen en op de eigen situatie toe te passen.
Original language | Dutch |
---|---|
Title of host publication | Handboek Corporate Governance |
Editors | Stefan C. Peij |
Place of Publication | Amsterdam |
Publisher | Boom Uitgevers |
Chapter | 11 |
Pages | 265-302 |
Number of pages | 38 |
ISBN (Print) | 9789024446872 |
Publication status | Published - Apr 2022 |
Research programs
- SAI 2005-01 LM