De “ultieme HRM-vraag”: Zou jij je werkgever aanbevelen aan familie en vrienden?

T (Tim) Legerstee, LG Tummers, S Van Beek, Madhur Lankhaar

Research output: Non-textual formWeb publication/siteAcademic

Abstract

Organisaties streven daarom naar 'loyale' werknemers. Er zijn al verschillende manieren om loyaliteit te meten, zoals via 'organisatiebetrokkenheid'. Maar is er niet één ultieme vraag die we kunnen stellen? Misschien kunnen we deze loyaliteit meten via de zogenaamde 'Werkgever Net Promotor Score'. Deze vraag is afgeleid van het artikel van Frederick Reichfeld uit de Harvard Business Review, getiteld "The one number you need to grow". Reichfeld stelt er een 'ultieme vraag' is die bedrijven aan hun klanten kunnen stellen. Deze vraag: "In welke mate beveelt u deze organisatie aan bij vrienden en familie?" wordt in klanttevredenheidsonderzoeken gebruikt gebruikt om de loyaliteit van klanten te meten.
Original languageDutch
Place of PublicationHRZone.nl
Media of outputOnline
Publication statusPublished - 6 Mar 2014

Cite this