Abstract
Iedereen wil gelukkig zijn. Gelukkige mensen presteren beter, zijn creatiever en zijn minder vaak ziek. Geluk komt dan ook steeds meer centraal te staan in de politiek, de maatschappij en het bedrijfsleven. Niet alleen om geld te verdienen en winst te maken. Ook in het gemeenschappelijk belang. Met geluk komen zingeving en maatschappelijke relevantie meer op de politieke en bedrijfsagenda te staan.
Maar wat is geluk? Waardoor wordt dat bepaald? En hoe meet je het? Wat is precies de relatie met ondernemerschap, met productiviteit, met sociale innovatie en met werkloosheid in een tijd van crisis? Hoe gaan bedrijven in hun missie en strategie om met geluk?
Deze, en andere, vragen staan centraal in deze gezamelijke publicatie van SMO en de Erasmus Happiness Economics Research Organisation (EHERO). De antwoorden zijn deels gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek. Deels ook komen zij vanuit de praktijk. Want geluk staat inmiddels hoog op de wetenschappelijke agenda en die van het bedrijfsleven.
Original language | Dutch |
---|---|
Place of Publication | Den Haag |
Number of pages | 144 |
Publication status | Published - 2014 |