Abstract
Inleiding
Vooral de laatste jaren tekent zich een versnelde ontwikkeling van nieuwe bestuurlijke samenwerkingsvormen in het funderend onderwijs af. Al dan niet gestimuleerd door de problematiek van krimp in het onderwijs besluiten bevoegde gezagsorganen in toenemende mate samen te werken, hetgeen heeft geleid tot nieuwe vormen van bestuurlijke schaalvergroting.
Deze nieuwe samenwerkingsvormen kunnen in verschillende vormen voorkomen.
Vooral de laatste jaren tekent zich een versnelde ontwikkeling van nieuwe bestuurlijke samenwerkingsvormen in het funderend onderwijs af. Al dan niet gestimuleerd door de problematiek van krimp in het onderwijs besluiten bevoegde gezagsorganen in toenemende mate samen te werken, hetgeen heeft geleid tot nieuwe vormen van bestuurlijke schaalvergroting.
Deze nieuwe samenwerkingsvormen kunnen in verschillende vormen voorkomen.
Original language | Dutch |
---|---|
Pages (from-to) | 22-33 |
Number of pages | 12 |
Journal | Nederlands Tijdschrift voor Onderwijsrecht en Onderwijsbeleid (NTOR) |
Volume | 2022/34 |
Issue number | 1 |
Publication status | Published - 2 Mar 2022 |