Abstract
Wat is de toegevoegde waarde van het toepassen van neurowetenschappelijke
methoden zoals EEG en fMRI in marketing? Kunnen we emoties meten in de hersenen? Kunnen we merkassociaties aflezen uit het brein? Kunnen we met hersenreacties koopgedrag beter voorspellen? In dit artikel geven we antwoord op
deze vragen aan de hand van enkele voorbeelden uit ons eigen werk, waarin we
machine-learning technieken combineren met neuroimaging methoden. Ten slotte geven we een voorzet over wat de toekomst kan gaan brengen voor neuromarketing.
methoden zoals EEG en fMRI in marketing? Kunnen we emoties meten in de hersenen? Kunnen we merkassociaties aflezen uit het brein? Kunnen we met hersenreacties koopgedrag beter voorspellen? In dit artikel geven we antwoord op
deze vragen aan de hand van enkele voorbeelden uit ons eigen werk, waarin we
machine-learning technieken combineren met neuroimaging methoden. Ten slotte geven we een voorzet over wat de toekomst kan gaan brengen voor neuromarketing.
Original language | Dutch |
---|---|
Title of host publication | Tools for capturing information to improve business insights |
Subtitle of host publication | MOA Topic of the Year 2021 |
Editors | Y.M. Van Everdingen |
Place of Publication | Amsterdam |
Publisher | MOA, Expertise Center voor Marketing-insights, Onderzoek & Analytics |
Pages | 12-22 |
Publication status | Published - 2021 |