Teaching and learning international survey (TALIS) 2018: Nationaal rapport basisonderwijs

Sarai Sapulete*, Patrick de Wilde, Kim Ouwehand, Eva van der Boom

*Corresponding author for this work

Research output: Other contributionProfessional

Abstract

TALIS staat voor ‘Teaching and Learning International Survey’ (TALIS) en is een internationaal vergelijkend onderzoek van de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO). Met TALIS staan de leer- en werkomstandigheden van leraren en schoolleiders in het basisonderwijs1 en de onderbouw van het voortgezet onderwijs centraal. Nederland heeft in 2018 voor de derde keer meegedaan in het voortgezet onderwijs en voor de eerste keer in het basisonderwijs. Het onderzoek biedt leraren en schoolleiders de mogelijkheid hun mening te geven over hun professie en werkomstandigheden. TALIS maakt daarbij een vergelijking mogelijk tussen de deelnemende landen (in het basisonderwijs 15 landen2 en in het voortgezet onderwijs 48 landen) en geeft inzicht in welke landen voor dezelfde uitdagingen staan. Daarmee kan de informatie uit TALIS een belangrijke bijdrage leveren aan de beleidsontwikkeling van de deelnemende landen.
Original languageEnglish
Number of pages124
Publication statusPublished - 2020

Fingerprint

Dive into the research topics of 'Teaching and learning international survey (TALIS) 2018: Nationaal rapport basisonderwijs'. Together they form a unique fingerprint.

Cite this