Zombies in onderwijsland Health care humanities als medicijn tegen ‘skillification’

Anne de la Croix, Sven Schaepkens, Mario Veen

Research output: Contribution to journalArticleAcademicpeer-review

Abstract

Reflectie, empathie en professionaliteit zijn toverwoorden in de geneeskundeopleiding (Ng et al., 2015; Hodges, 2015). Ze zouden onder meer zorgen voor professionele artsen met beter zelfinzicht (Winkel et al., 2017), sterkere communicatie (Chen & Forbes, 2014), begrip voor patiëntenperspectief (Mitchell & Blanchard, 2021), goede klinische vaardigheden (Artioli et al., 2021). Het is dus niet gek dat deze concepten een centrale plek hebben gekregen in het medisch onderwijs. Maar in de praktijk zien we reflectieve, empathische en professionele zombies ontstaan
Original languageDutch
Pages (from-to)58
Number of pages63
JournalTijdschrift voor Gezondheidszorg en Ethiek
Volume32
Issue number3
Publication statusPublished - 21 Sept 2022

Cite this